Mleko? Laktoza?

Jak sama nazwa wskazuje...

Moderator: Moderatorzy

elola
Aktywny Forumowicz
Aktywny Forumowicz
Posty: 214
Rejestracja: pn 24 paź, 2005 17:38
Lokalizacja: Wrocław

Mleko? Laktoza?

Post autor: elola »

Mój syn jest na diecie bezglutenowej od jesieni zeszłego roku. Niestety nie miał robionej biopsji, tylko IgG. Skoro jednak dieta spowodowała ustąpienie objawów, lekarz stwierdził celiakię (syn jest już dorosły, w dzieciństwie poważnie chorował na przewód pokarmowy, miał też wprowadzoną dietę bezglutenową na jakiś czas, bez diagnozy).

Wiem już, że popełniono błąd nie kierując go na biopsję. Trudno, może za parę miesięcy zrobi się prowokację...

Od jakiegoś czasu syn zauważył, że źle reaguje też na mleko i (chyba) biały ser. Wyczytałam na forum, że może nie tolerować laktozy lub mieć alergię na mleko. Nie chcę popełnić takiego samego błędu jak przy diagnozie celiakii (do końca nie jestem jej pewna, chociaż lekarz twierdzi, że przy takim nawrocie w dorosłym życiu to raczej pewne :roll: ).
Napiszcie proszę jak wyglądają Wasze doświadczenia związane z problemem zawartym w temacie. Jakie badania należy zrobić żeby mieć pewność czego, oprócz glutenu, nie należy jeść.

Pozdrawiam ciepło, chociaż za oknami trzaskający mróz. g:okulary
Awatar użytkownika
Patka
Bardzo Aktywny Forumowicz
Bardzo Aktywny Forumowicz
Posty: 527
Rejestracja: ndz 28 lis, 2004 17:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Patka »

Chyba każdy ma trochę inaczej :wink: jak takze jestem uczulona na produkty mleczne i przetwory ale na niektórr raguję mocniej i zalezy np od pory roku ile czego moge zjeść ja mam objawy skórne - no niestety trzeba wyczuc swój organizm i ilości ... Mialam robione testy i wcale nie wyszły aż takie zle wyniki, a "skaza bialkowa" jest spora ... Z bjopsją bym poczekała - jeśli dieta skutkuje po co zaraz bombardowac orgaznim, który dopiero sie do niej przyzwyczaja i regeneruje kosmki ...
gorąco pozdrawiam
Awatar użytkownika
anakon
Bardzo Aktywny Forumowicz