Czy muszę kupować tylko ze znaczkiem?

Jeżeli znalazłeś nowego producenta, dowiedzialeś się czegoś nowego o nim - podziel się tą informacją.

Moderator: Moderatorzy

AgroPodJaworem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob 16 lip, 2016 09:06

Czy muszę kupować tylko ze znaczkiem?

Post autor: AgroPodJaworem »

Witam wszystkich!
Czy jak na produkcie spożywczym nie ma wypisanego składnika z glutenem i nie ma dodatkowego opisu że Produkt może zawierać śladowe ilości glutenu to oznacza że produkt jest wolny od glutenu? Mam wątpliwość z wędlinami i serami żółtymi. Na większości nie ma w składzie składników z glutenem, nie ma też napisu, że może zawierać jego śladowe ilości, albo że na terenie zakładu jest produkowane ....

No bo na przykład na na maśle klarowanym czy jajkach nie ma znaczka z kłosem, a glutenu tam nie ma, prawda?
Jestem początkująca w temacie i jestem strasznie zagubiona. Czy wszystko muszę kupować w specjalistycznych sklepach i ze znaczkiem kłosa, co generalnie jest dla mnie trudno dostępne i drogie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Iga
Awatar użytkownika
Anika78
Aktywny Forumowicz
Aktywny Forumowicz
Posty: 222
Rejestracja: śr 19 mar, 2014 23:47
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Czy muszę kupować tylko ze znaczkiem?

Post autor: Anika78 »

[quote="AgroPodJaworem"]Witam wszystkich!
Czy jak na produkcie spożywczym nie ma wypisanego składnika z glutenem i nie ma dodatkowego opisu że Produkt może zawierać śladowe ilości glutenu to oznacza że produkt jest wolny od glutenu? Mam wątpliwość z wędlinami i serami żółtymi. Na większości nie ma w składzie składników z glutenem, nie ma też napisu, że może zawierać jego śladowe ilości, albo że na terenie zakładu jest produkowane ....

Nie,to jeszcze nie oznacza,że taki produkt w 100% jest wolny od glutenu,ale zwiększa prawdopodobieństwo,że glutenu nie ma.
AgroPodJaworem wszyscy na początku są zagubieni,z czasem będzie dużo lepiej :)
Na początek głęboki wdech i rada :czytać,pytać,sprawdzać.