Chciałbym przytyć

Na pytania dotyczące żywienia i diety bezglutenowej odpowiada Maja Łowińska, dietetyk

Moderator: Moderatorzy

Re: Chciałbym przytyć

Postprzez kerima_82 » Pn 25 kwi, 2016 23:01

Fantomalt na zwiększenie kalorii dla dzieci Jedna płaska miarka (5 g proszku) dostarcza około 19 kcal.
Nie zawiera białek mleka.
Produkt bezglutenowy,
Nie zawiera laktozy.
Przy zwiększaniu kaloryczności posiłków należy pamiętać o budowie ciała, metabolizmie. Inaczej będzie skonstruowane menu osoby, która ma tendencje do tycia, a inaczej tej, której przybieranie na wadze przychodzi z trudem. W przypadku tej drugiej posiłki powinny zawierać więcej węglowodanów, poza tym może być też zwiększona zawartość tłuszczu
Należy unikać węglowodanów prostych, tj. produktów bogatych w cukier, jak chociażby słodycze, ciasta
tłuszcze zwierzęce ustępują miejsca roślinnym, mianowicie zamiast tłustych serów i mięs, masła, wybierać należy chociażby oliwę z oliwek
nie można wyeliminować tłuszczów z diety
w menu powinny być zawarte produkty bogate w błonnik, który syci i ułatwia trawienie. Znajduje się m.in. w produktach z pełnego ziarna, warzywach;
trzeba ograniczać spożywanie żywności przetworzonej
osoby dbające o przyrost masy mięśniowej powinny wybierać białka pochodzenia zwierzęcego, a nie roślinnego. Dobrym ich źródłem jest chude mięso drobiowe.
Nutridrinki ;)
kerima_28
kerima_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 179
Dołączył(a): Wt 07 maja, 2013 22:16
Lokalizacja: Lubuskie

Re: Chciałbym przytyć

Postprzez ryska » Wt 21 lut, 2017 16:13

Ja też za mało ważę i mam problem z przytyciem. Jestem na diecie bezglutenowej i jednocześnie lekkostrawnej (ze względu na IBS), więc unikam wysokobłonnikowych produktów i jem minimalne ilości nabiału i jakiegokolwiek tłuszczu. Jak przytyć?!
Avatar użytkownika
ryska
Aktywny Nowicjusz
Aktywny Nowicjusz
 
Posty: 61
Dołączył(a): Wt 21 lut, 2017 12:54

Re: Chciałbym przytyć

Postprzez Leeloo » Wt 21 lut, 2017 18:31

rozumiem, że w diecie lekkostrawnej unika się smażenia- na tłuszczu, czy odrzuca tłuszcze rafinowane lub te złej jakości, ale co to ma do unikania tłuszczu całkowicie? dieta bez niego to długoterminowe konsekwencje zdrowotne.
odstawienie ciężkich tłuszczy jak i obróbki na nich to dobry krok, ale wykluczenie tłuszczy dobrych np. kokosowy, oliwa, prawdziwe masło, olej lniany itd. to duży błąd.

Węglowodany proste + złożone z ogr. ilością błonnika + pełnowartościowe białko + dobry tłuszcz + probiotyki, to dieta na przytycie w dobrze zdiagnozowanym IBS.
Jest taka cierpienia granica, za którą się uśmiech pogodny zaczyna.

Obrazek
Avatar użytkownika
Leeloo
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 7284
Dołączył(a): Pt 22 mar, 2013 19:33
Lokalizacja: Polska

Re: Chciałbym przytyć

Postprzez ryska » Wt 21 lut, 2017 21:31

Potrzebuję konkretnych przykładów takich węglowodanów i błonnika. Nawet dietetycy, z którymi do tej pory miałam do czynienia, nie za bardzo mieli pomysły. Wszystko sprowadza się do dużych porcji kilku gotowanych warzyw oraz do płatków ryżowych i jaglanych.
Probiotyki mi nie pomagają, nie odczuwam żadnej różnicy czy je biorę czy nie.
Z tłuszczu nie zrezygnowałam całkowicie. Ale np. po maśle źle się czuję a olej kokosowy czy lniany to nie na moją kieszeń. Bazuję na rzepakowym.
Z białka to dietetycy polecają mi jedynie mięso, chude. A akurat przed przejściem na dietę już prawie byłam wegetarianką. I teraz ledwo do wytrzymania jest dla mnie codzienne jedzenie dużych porcji mięsa. Najchętniej w ogóle bym je odstawiła, ale nie mam na co go zamienić.
Avatar użytkownika
ryska
Aktywny Nowicjusz
Aktywny Nowicjusz
 
Posty: 61
Dołączył(a): Wt 21 lut, 2017 12:54

Re: Chciałbym przytyć

Postprzez Leeloo » Wt 21 lut, 2017 23:13

najprostszy przykład węglowodanów na przytycie: kaszki dla dzieci. Są wersje bezglutenowe, bezmleczne, dużo smaków do wyboru dla jakiejś różnorodności. Kasza jaglana, każdy ryż, ziemniaki, bataty, banany w każdej postaci (tak jak zalecono Ci wcześniej- płatki ryżowe, jaglane; kasza cała lub zmiksowana itd.). Dodawać do nich olej/oliwę.
Jeśli tolerujesz kukurydzę, to polecam chrupki, płatki, nachosy. Aaaaa jak nachosy to z tzw. guacamole czyli super zdrowe, bogate w najlepsze tłuszcze, zgniecione avocado z ulubionymi przyprawami.

Olej kokosowy czy lniany nie są już tak drogie, często można dostać w Biedronce bardzo dobrej jakości. Nie używa się tego jak wody, tak więc nie kończy się super szybko.

Dobrym źródłem i tłuszczu i węgli jest mleko kokosowe z puszki. Orzechy, migdały i masła z nich- genialne.

Dobre i łatwiej strawne białko to np: JAJA w każdej akceptowalnej formie, ryby, tofu, kurczak, indyk…

Znakomitym źródłem białka i przy okazji węglowodanów i błonnika są strączki- np ciecierzyca, soczewica, fasole. po prawidłowej obróbce są łatwiejsze do strawienia. Generalnie to fasola może być problematyczna, przy soczewicy i ciecierzycy nie spotkałam się jeszcze z większymi skargami. próbowałaś kiedyś hummusu?

Na forum jest multum przepisów bez mleka itd, w tym lub innym podobnym wątku pisaliśmy o różnych propozycjach, produktach z poszczególnych grup, które warto włączyć do diety na przytycie.
Jest taka cierpienia granica, za którą się uśmiech pogodny zaczyna.

Obrazek
Avatar użytkownika
Leeloo
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 7284
Dołączył(a): Pt 22 mar, 2013 19:33
Lokalizacja: Polska

Poprzednia strona

Powrót do Porady żywieniowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości