Nowy celiak, pare pyatń

Na pytania dotyczące żywienia i diety bezglutenowej odpowiada Maja Łowińska, dietetyk

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Demeter24
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: śr 26 lis, 2014 15:08
Lokalizacja: Toruń

Nowy celiak, pare pyatń

Post autor: Demeter24 »

Witajcie. Pewnie wiele z tych pytań co chce zadać już padły na tym forum ale ze względu iż pracuje i studiuję nie miałam jeszcze możliwości czasowej aby to wszystko przestudiować. O swojej celiakii wiem dopiero od 3 tygodni i jeszcze nie jestem w tym temacie "obcykana". Mam do was parę istotnych pytań:
- Czy to prawda że osoby z celią nie mogą używać garnków, patelni, sztućców które miały kontakt z glutenem?
- słyszałam również, że nabiał przy celiakii jest dość szkodliwy?
- Jeśli chodzi o kasze jaglana, całe moje zasoby kaszy musiałam wywalić bo wszędzie było, że na terenie zakładu używany jest gluten. Macie jakaś sprawdzoną firmę kaszy jaglanej lub ewentualnie ryżu?
- no i tak samo jak z kaszą z przyprawami, na każdej widnieje napis gluten. Czego używacie?
- jesli chodzi o alkohol to lekarz powiedział, że kategorycznie zabronione jest piwo i że jedynie bezpiecznie jest wino, więc moje pytanie brzmi czy każde?
no i jak szybko przystosowaliście się do takiej diety? bo jak wspomniałam, jestem na niej od 3 tygodni i bardzo ciężko mi idzie oswojenie się z tym.
Za każdą odpowiedz bardzo dziekuje i pozdrawiam :)
Gdyby rzeźnie miały szklane ściany, każdy byłby wegetarianinem.
Awatar użytkownika
Leeloo
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 8115
Rejestracja: pt 22 mar, 2013 18:33
Lokalizacja: Polska

Re: Nowy celiak, pare pyatń

Post autor: Leeloo »

Czy to prawda że osoby z celią nie mogą używać garnków, patelni, sztućców które miały kontakt z glutenem?
warto zainwestować w swoje nowe przyrządy, zwłaszcza garnek, patelnię. osobna maselniczka, deska i słoiki z np. dżemem to wymóg. jeśli pieczesz coś na termoobiegu, to szczelnie przykryj naczynie sreberkiem.