Zapytałem o gluten w ich wędlinach, tego samego dnia otrzymałem odpowiedź:
"Wszystkie produkowane przez nas wędliny są bezglutenowe, ponieważ w zakładzie nie ma żadnych przypraw i dodatków zawierających ten alergen a od dostawców przypraw i dodatków posiadamy specyfikacje potwierdzające brak tego alergenu w dostarczanych do nas surowcach.
Ponadto mamy wdrożone procedury zapobiegające zakazeniom krzyżowym (mycie lini po kazdym produkcie, osobny sprzęt do nawazania dodatków alergennych, separowanie podczas przechowywania, specjalne oznakowanie). Mimo tych procedur nie mozemy dac 100% gwarancji, że produkt jest bezglutenowy.
Natomiast na życzenie klienta taką deklaracje umieszczamy na etykiecie dla dwóch produktów: Salami Gastro 500g i Salami Gastro Pepperoni 500g ponieważ zgodnie z Rozporzadzeniem WE 41/2009 produkt może zostać oznaczony jako bezglutenowy, jesli zawartość glutenu w gotowym produkcie nie przekracza 20 ppm ( 20 mg/kg produktu). W tym przypadku dodatkowo potwierdzamy to okresowo przeprowadzanymi badaniami dla tych produktów.
Pozdrawiam / mit freundlichen Gruessen
Aleksandra Molas
Specjalista ds Jakości
Koenecke Sp. z o.o."
Konecke
Moderator: Moderatorzy
Re: Konecke
Ich salami jest używane m.in w restauracji Groole w Warszawie, któa należy do Menu Bez Glutenu.
Salami to będzie w najnowszym wykazie produktów BG.
Salami to będzie w najnowszym wykazie produktów BG.
-
- Bardzo Stary Wyjadacz :)
- Posty: 3643
- Rejestracja: śr 07 sie, 2013 07:40
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: Konecke
Mój mąż się ucieszy Uwielbia salami, do tej pory kupowaliśmy wyłącznie w Lidlu: jedno jest oznaczone jako bg, a drugie z pieprzem nie ma nic podejrzanego w składzie
Nie ma ludzi zdrowych. Istnieją tylko niezdiagnozowani.
Re: Konecke
Wczoraj będąc na zakupach w Makro zauważyłem, że nowa partia salami nie jest opisana jako bezglutenowa tutaj widoczna różnica w etykiecie
Napisałem do producenta, czy coś się zmieniło w produkcji, na szczęście wszystko jest w porządku:
"Witam,
Cieszę się że Pan napisał. Proszę nie się martwić. Brak opisu 'produkt
bezglutenowy', to błąd w projekcie etykiety. Z pełną odpowiedzialnością, informuję,
że towar Salami Gastro może być nadal określony jako produkt bezglutenowy. Dla
potwierdzenia, przesyłam specyfikację dla towaru salami Gastro.
Jak napisała w mailu poniżej moja koleżanka - w Zakładzie nie używamy glutenu.
Przepraszam za tą sytuację. W ubiegłym tygodniu dopatrzyliśmy się błędu i daliśmy
zlecenie na zmianę etykiety.
Pozdrawiam/mit freundlichen Gruessen
Lidia Wiśniewska
Kierownik ds. Jakości
Koenecke Sp. z o.o."
i jeszcze dodatkowa wiadomość:
"Do Pana informacji, taka etykieta, jak Pan przesłał, może być jeszcze przez pewien
czas w obiegu i na pólkach sklepowych. Szacuję, że około listopada będzie już w
użyciu ta z opisem 'produkt bezglutenowy'. "Wnętrze"jednak jest to samo -
bezglutenowe:)"
Napisałem do producenta, czy coś się zmieniło w produkcji, na szczęście wszystko jest w porządku:
"Witam,
Cieszę się że Pan napisał. Proszę nie się martwić. Brak opisu 'produkt
bezglutenowy', to błąd w projekcie etykiety. Z pełną odpowiedzialnością, informuję,
że towar Salami Gastro może być nadal określony jako produkt bezglutenowy. Dla
potwierdzenia, przesyłam specyfikację dla towaru salami Gastro.
Jak napisała w mailu poniżej moja koleżanka - w Zakładzie nie używamy glutenu.
Przepraszam za tą sytuację. W ubiegłym tygodniu dopatrzyliśmy się błędu i daliśmy
zlecenie na zmianę etykiety.
Pozdrawiam/mit freundlichen Gruessen
Lidia Wiśniewska
Kierownik ds. Jakości
Koenecke Sp. z o.o."
i jeszcze dodatkowa wiadomość:
"Do Pana informacji, taka etykieta, jak Pan przesłał, może być jeszcze przez pewien
czas w obiegu i na pólkach sklepowych. Szacuję, że około listopada będzie już w
użyciu ta z opisem 'produkt bezglutenowy'. "Wnętrze"jednak jest to samo -
bezglutenowe:)"