Jakie badania?

Celiakia z medycznego punktu widzenia.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
mikakamika
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt 22 gru, 2006 00:02
Lokalizacja: Reda

Jakie badania?

Post autor: mikakamika »

Witam,
Dzisiaj znalazłam to forum i postanowiłam poszukać tu pomocy. Odkąd urodziłam synka, czyli od 11 miesięcy mam problemy z żołądkiem. Wygląda to tak, że raz w tygodniu mam biegunkę, bóle brzucha i czuje się osłabiona. Zawsze byłam bardzo szczupła, a teraz jeszcze schudłam. Byłam u lekarza, powiedział, że to zespół nadwrażlwego jelita, czyli problemy na tle nerwowym. Ale ostatnio zauważyłam, że jak nie jadłam chleba, makaronu itp. to było nieco lepiej. Zaczęłam troche czytać na ten temat, ale tak naprawde jestem jeszcze zielona. Zastanawiam się, czy ta choroba może pojawić się tak nagle w wieku 30 lat? A przede wszystkim chciałabym wiedzieć jakie musze zrobić badania i czy są one straszne (bo przyznam szczerze, że strasznie się boję tej rurki w gardle :) Będę wdzięczna za informacje na ten temat. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
sniper00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn 18 gru, 2006 20:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sniper00 »

...póki co ja czekam na wyniki badań i ostateczną diagnozę, a były to badania: krew na morfologie i jakieś tam przeciwciała, gastroskopia z biopsja i kolonoskopia z biopsja, z czego te dwa ostatnie są nieprzyjemne ( a nawet dosyć bolesne )...
na wyniki z biopsji to karzą czekać po 2 tygodnie, a z krwią to było tak, że morfologia to w ciągu kilku dni, a te drugie to niestety czekam już 3 tygodnie...
PS nie idź przypadkiem do "państwowego" gastrologa bo się nie doczekasz... na pół roku w przód zapisy u nas w Gdańsku były, lepiej prywatnie choć kosztownie...
...ale o so chozi...?
Awatar użytkownika
Rafal_tata
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2660
Rejestracja: śr 14 sty, 2004 13:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rafal_tata »

Dobrze opisane jest o badaniach i o celiakii tutaj: Celiakia