proszę o interpretację

Celiakia z medycznego punktu widzenia.

Moderator: Moderatorzy

pulpecja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob 02 sie, 2014 19:14

proszę o interpretację

Post autor: pulpecja »

Nie wiem czy w dobrym dziale piszę, być może w innym wątku wspólnym mogłabym zapytać, ale po prostu nie mam czasu przeszukiwać forum, a zależy mi na szybkiej odpowiedzi, mam nadzieję że pomożecie :)
Moja córeczka (2,5 roku) została skierowana na badanie dotyczące nietolerancji glutenu (chyba ;) bo trochę jestem zielona w temacie co to dokładnie było).
Do gastrologa trafiłam dlatego że ma problemy z zatwardzeniami. Lekarz przez same zatwardzenia nie skierowałby jej na badania dotyczące glutenu, ale stwierdził że trochę mało waży. W sumie troche się nad tą jej wagą zastanawiałam, bo rzeczywiście słabo przybiera.
Dziś odebrałam wyniki i tu wklejam. Będę wdzięczna za informacje co wynika z tych badań:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
pleomorfa
Bardzo Stary Wyjadacz :)
Bardzo Stary Wyjadacz :)
Posty: 3797
Rejestracja: wt 29 paź, 2013 06:56
Lokalizacja: Polska

Re: proszę o interpretację

Post autor: pleomorfa »

Hmm... immunoglobuliny w klasie IgA ma powyżej normy, więc coś się dzieje.
Robiliście tylko badanie przeciwciał przeciw gliadynie w klasie IgG?
One mają aktualnie bardzo małą wartość diagnostyczną, niemniej jednak to, że wyszły dodatnie oznacza, że coś się faktycznie dzieje. Z racji, że jest to małe dziecko warto zrobić biopsję dwunastnicy, aby upewnić się, co się tam dzieje.

Jak wygląda morfologia i inne podstawowe badania? Jak wzrost? Jakieś choroby w rodzinie?
Jeśli tra­cisz pieniądze, nic nie tra­cisz. Jeśli tra­cisz zdro­wie, coś tra­cisz. Jeśli tra­cisz spokój, tra­cisz wszystko. - Bruce Lee
Awatar użytkownika
Leeloo
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 8161
Rejestracja: pt 22 mar, 2013 18:33
Lokalizacja: Polska

Re: proszę o interpretację

Post autor: Leeloo »